.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه تخصیص دو گانه زمین پادگان در ساری؛
ساری در تهدید تاراج هویت تاریخی!
ساری در تمامی ادوار گذشته قربانی بی تفاوتی و کم تحرکی مسئولین ارشدی بوده است که یا ساروی نبوده و عرق ساروی و مرکز استانی نداشته و بیشتر به شهر زادگاهی خود ارائه خدمات می کردند و یا قدرت و مهارت لازم را برای احیای حقوق ساری و شهروندان ساروی نداشته و از آنها بعنوان یک نماد استفاده شده و کار زیادی از آنان برنمی آمد و مانورهای مقطعی و موسمی
ساری در تهدید تاراج هویت تاریخی!

بالاخره انتظار بسیار طولانی شهروندان ساروی به سر رسید و با عنایت ویژه فرماندهی معظم کل قوا و مصوبه دولت مقرر شد پادگان شهید فرامرزی ارتش از مرکز شهر ساری به منطقه ای در بیرون از شهر ساری نقل مکان یابد و این منطقه ارزشمند بیش از ده هکتاری در مرکز شهر، فرصتی بزرگ برای افزایش دامنه توسعه شهری ساری فراهم آورد.

این تصمیم و مصوبه موجب خوشحالی همه اقشار به ویژه فرهنگ دوستان و تاریخ پردازان ساروی و مازندرانی شد و احساس کردند که ساری با تمامی هویت تاریخی و فرهنگی اش، تولدی دوباره را تجربه خواهد کرد!

اما خبرهای دریافتی که غالباً در هنگامه اجرای مصوبه های زیبا و دلنشین اتفاق می افتد، بسیار نگران کننده و تاسفبار است، چرا که مطلع شدیم طبق قانون موجود، این قطعه زمین ارزشمند در یک سهمیه بندی 60 درصد به 40 درصد، تنها و تنها حدود سه هکتارش به شهرداری ساری می رسد و مابقی آن یعنی بیش از 7 هکتار آن به بخش خصوصی برای احداث واحدهای تجاری و پاساژ واگذار می شود تا این منطقه نیز بعلاوه همه شلوغی هایی که هم اکنون در حوزه ترافیک خودرویی و تردد انسانی دارد، باز هم به وبالی جدید مبدل شده و این نقل مکان هم نه تنها مرهمی بر زخمهای ساری نشده، که بر زخمهای آن هم خواهد افزود!

منطقه ای که بخاطر استقرار استانداری مازندران، دادگستری مازندران و شهرستان ساری، سازمان اقتصاد و دارایی مازندران، بانک ملی مرکزی ساری، بانک سپه مرکزی مازندران، اداره کل راه و ترابری مازندران، اداره کل آموزش و پرورش مازندران، شهرداری مناطق ساری، سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری، کلانتری ناجا، سبزه میدان، دادگاه حل اختلاف ساری، ناحیه انتظامی مازندران، راه آهن شمال، فروشگاه بزرگ اتکا، اداره کل اوقاف، بیمارستان تخصصی فاطمه زهرا(س) ساری، بیمه البرز مرکزی مازندران، خانه های سازمانی و سایر اماکن عمومی به اندازه کافی دارای انسداد ترددی و توقفگاهی بوده و تحمل افزایش هیچ بار ترافیکی جدیدی را نداشته و هرگز نباید قربانی یک تفکر محاسبه گرانه سودمحور و زیاده خواه گردد!

چرا که استراتژی احداث اماکن گسترده تجاری در همه شهرهای بزرگ، در حاشیه شهرها و جاده های توریستی طراحی می شود و تحت هیچ شرایطی اولویت منطقی و تجربی این مناطق مرکزی و مهم شهری نبوده و نیست!

ضمن اینکه ساری بعنوان یک شهر تاریخی، به استناد تمامی کتب و اسناد معتبر تاریخی، دارای هویت روشن و مشخصی است که از جمله در قالب این اماکن تاریخی، هویت خود را به نمایش می گذارد و پادگان ارتش در ساری که در گذشته های دور بعنوان بخشی از اقلیم طبیعی و سرسبز و جذاب، مورد استفاده مردم بوده و رفته رفته به اردگاه قزاقها و نظامیان و نهایتاً به پادگان نظامی تبدیل شده و حالا با گذشت بیش از دو سده فرصت بازگشت به هویت اولیه خود را یافته است!

حالا از آقای استاندار محترم و سایر اعاظم استان بلحاظ برخورداری از اندیشه های ناب فرهنگی و موقعیت های اجتماعی و سازمانی، صادقانه و در عین حال مصرانه می پرسم که:

1-آیا واقعاً حیف نیست که این منطقه بکر و دست نخورده، به محلی برای پیاده شدن افکار کوتاه و زودگذر و سود و تجارت کالایی تبدیل شده و نگرش میراث فرهنگی بر آن مستولی نگردد و زمینه های تبدیل آن به یک منطقه گردشگری تقویت نشود؟!

2-آیا واقعاً حیف نیست در شرایطی که ما بشدت در معرض اتهام عدم توسعه فرهنگی و تاریخی قرار داریم، از اماکن و بناهای موجود که با معماری های تاریخی نیز همراه است، بعنوان اماکن فرهنگی مثل موزه تاریخی و تمدنی، گالری و نمایشگاههای بین المللی عکسهای تاریخی و تابلو نقاشی های ارزشمند، سالن نمایش های تاریخی و فرهنگی و نیز محل احیای نمادین آثار فرهنگی استفاده نشود، در حالیکه سالهاست از فقدان این اماکن ارزشمند رنج می بریم؟!

3-آیا واقعاً حیف نیست که ما با طراحی بسیار زیبا و دل انگیز، این منطقه بزرگ را به مکانی شبیه میدان امام (نقش جهان) اصفهان تبدیل نکنیم و از این فرصت استثنایی برای تکمیل و ترمیم نقائص موجود در افزایش جاذبه های گردشگری بهره نگیریم؟!

4-آیا واقعاً حیف نیست که بخشی از این مکان را به توسعه صنایع پرتنوع و ارزشمند دستی مازندران و ترویح پیشینه تمدنی مازندران اختصاص ندهیم و بر جاذبه های استان و شهرمان نیفزائیم؟!

5-آیا نمی توان در این مکان به احداث نمادین اماکن دیدنی و تاریخی مازندران مبادرت ورزید، تا جائیکه با بازدید از این مکان اولاً همه اماکن مهم مازندران دیده شوند و ثانیاً تمایل و گرایش قلبی بازدیدکنندگان برای بازدید از جلوه های واقعی آنها افزایش یابد؟!

6-آیا نمی توان با تخصیص بودجه مناسب از بودجه فرهنگی استان و یا کمک های ویژه رئیس جمهوری و مخصوصاً با پادرمیانی معاون رئیس جمهور و رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور که یک مازندرانی موفق است، سهم ریالی ارتش در سهم 60 درصدی پرداخته شده و نگذاشت که پای سودجویان به این منطقه مهم شهری باز شود و این مکان با همه موجودی اش به حوزه فرهنگ تخصیص یابد؟

7-آیا نمی توان سود حاصله از پیش بینی های فعالیت های تجاری را با توسعه صنعت توریسم تامین کرد و با تقلید از کشورهایی که در این زمینه توفیقات بالایی را تجربه کرده و می کنند، مازندران و مخصوصاً مرکز استان را از این رکود صنعت گردشگری نجات داده و ما هم در مازندران شاهد یک جاذبه جامع و همه جانبه باشیم؟!

8-آیا نمی توان با تعمیر و مرمت اماکن زیبا و نُقلی و تاریخی و بسیار خاطره انگیز موجود در پادگان که زمان استقرار انگلیسی ها و سایر خارجیان بنا شده اند و راه اندازی هتل ها و مهمانسراهای جذاب با رستوران های سنتی و غذاهای محلی مازندرانی و فروشگاههای سنتی و غیره، این منطقه را به محلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و نیز محلی بعنوان بوستان عمومی برای تمدد اعصاب و آرامش روانی سایر شهروندان مازندرانی مبدل کرد؟!

باید اضافه کنم که پادگان ساری در زمان پیروزی انقلاب و ماههای اولیه آن و نیز دفاع مقدس هشت ساله یکی از شلوغ ترین صفحات خاطره ساز ذهنی و عینی ما بوده و یکی از اماکن ملی نگهداری اسرای عراقی جنگ تحمیلی در طی هشت سال دفاع مقدس نیز بوده که هر کدام از آنها می توانند بعنوان سکو و جایگاهی برای جذب و جلب گردشگر تلقی گردند!

استعداد قطعی پادگان ارتش در ساری، احداث یک پارک موزه فرهنگی و تاریخی و تمدنی است و بسیار حیف است که با هر توجیهی حتی به اندازه یک وجب از آن مصروف کاربری های غیرفرهنگی شود و در همین رابطه پیشنهاد می گردد که اماکن ضمیمه شده دیگر مثل فروشگاه و غیره نیز به مکانی دیگر انتقال داده شوند!

اما باید بپذیریم که سخنرانی ها و مصاحبه های آتشین و تنظیم واژه ها و جملات زیبا و حتی وعده های وجدآفرین و داشتن نگاههای مثبت و دلنشین مدیران و نمایندگان و نامزدها، هیچکدام نمی توانند جای عمل و کارکرد را گرفته و در درازمدت رضایت مردم را جلب کنند!

نمایندگان محترم مجلس و نیز نامزدهایی که این روزها به نحوی ورود غیررسمی خود را به حوزه تبلیغات انتخاباتی محک می زنند، می توانند موضوع چگونگی انتقال پادگان از مرکز شهر ساری و طرحهای پس از آن را دستاویز قرار داده و با آن به عنوان یکی از اولویت های استراتژیک مواجه شوند!

اعضای محترم شورای اسلامی شهر ساری باید آستین ها را بالا زده و با لابی گری های استانی و فرااستانی، زمینه چینی های لازم را برای تغییر اساسی این تصمیم اساسی فراهم کرده و نگذارند که فردا برای شهروندان اصیل ساروی چیزی جز افسوس باقی نماند!

همه باید بپذیریم که ساری، در تمامی ادوار گذشته قربانی بی تفاوتی و کم تحرکی مسئولین ارشدی بوده است که یا ساروی نبوده و عرق ساروی و مرکز استانی نداشته و بیشتر به شهر زادگاهی خود ارائه خدمات می کردند و یا قدرت و مهارت لازم را برای احیای حقوق ساری و شهروندان ساروی نداشته و از آنها بعنوان یک نماد استفاده شده و کار زیادی از آنان برنمی آمد و مانورهای مقطعی و موسمی آنان نیز پیرامون مسائل زیربنایی، در اصل و بیشتر حرکتی برای خالی نبودن عریضه بوده است و حالا هم اگر این ادعا وجود دارد که چنین چیزی نیست و ساری در اولویت نگاه مدیران ارشد قرار دارد، باید در عمل این ادعا را به اثبات برسانند و گام عملی خود را در رسانه ملی و سایر رسانه ها به افکار عمومی انعکاس دهند!

مدیران محترم! مطمئن باشید که بجز این منطقه، ساری دیگر مکانی در مرکز شهر برای توسعه فرهنگی ندارد و این مکان تنها و تنها توجیه تجاری ندارد که متاسفانه سودجویان همان را به اولویت اول مبدل کرده اند و این کمی نگاه ما را به ماهیت چنین کم تحرکی هایی خاص می کند!

چرا که این روزها ساری مستحق توجهات خاص و عنایت های ملی از بودجه ها و اعتبارات ملی است و جا دارد تا استاندار محترم در تکاپوی جلسه ای خاص با رئیس جمهور محترم برای بازگرداندن تمامی اراضی تخصیصی پادگان ارتش به دامن مردم باشد!

یادمان نرود که پادگان ارتش در ساری، قطعه ای از پازل بسیار زیبا، تاریخی و فرهنگی ساری است و نباید با قطعه بندی ناصواب آن با هر توجیه تجاری و زیباسازی و اقتصادی و غیره، زمینه های فراموشی هویت را برای نسل امروز و فردا فراهم آورده و شهر را دچار بحران هویتی کرد!

البته قبول دارم که بخاطر تألم وارده ناشی از ارتحال غم انگیز برادر عزیزتر از جانم و نیز تعصب فرهنگی و ضیق فشار ناشی از استماع این خبر پارادوکسی خوشایند و ناخوشایند، فرصت زیادی برای توسیع اطلاعات اولیه نداشتم و طبعاً اگر این موضوع با تضارب اندیشه ها و تعاطی آراء و حضور کارشناسانه همه صاحبنظران در یک هم اندیشی رسانه ای یا ستادی در مکانی بنام اتاق فکر برگزار شود، طرحهای جامع تری ارائه شده و از تبدیل این منطقه گران و ارزشمند به گوشت قربانی و احتمالاً دست اندازی های پنهان برخی از صاحبان قدرت و ثروت بهتر جلوگیری خواهد شد!

بهرحال امیدوارم با میدانداری استاندار محترم و رئیس سازمان گردشگری مازندران و پادرمیانی نماینده محترم مقام معظم رهبری در مازندران و نمایندگان محترم ساری در مجلس، به شایعات موجود در باره بی تفاوتی های برخی از مدیران اجرایی نسبت به مرکز استان پایان بخشیده و با اهتمام مضاعف برای جبران مافات آنچه که بر مرکز استان در سالهای گذشته رفته، شاهد یک تلاش مضاعف در جلسات ستادی به مدیریت مدیر ارشد استان برای تحقق این آرمان همگانی باشیم.

در پایان متذکر می شوم که حقیر و امثال من این تذکر را قبل از واقعه داده ایم تا در زمانی که باید فریاد می کردیم، سکوت نکرده باشیم و امیدوارم که مسئولین امر نیز این فریاد و تظلم خواهی فرهنگی تاریخی را به موقع بشنوند و زمانی سراغ موضوع نیایند که دیگر کار از کار گذشته باشد!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 دي 1390
برادر عزیز اگر قرار بود مسئولین ملی و مقامات محلی به حرفها و نظرات جنابعالی توجه کنند امروز دیگر ما مشکلات بیکاری ، فقر تورم افسار کسیخته ، فساد بزرگ مالی و بانکی ، بی عدالتی و بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی نبودیم و ریشه همه اینها بر میگردد به اینکه مسئولین راه خود را از نگاه مردم و اندیشه انها ج و دور کردند و امروز در بین 31 استان کشور تنها و تنها ترین و فقیرترین و بی مسئول ترین مرکز استان ساری است چرا نمیدانم بنده از انجاییکه به اکثر مراکز استانهای کشور حضور داشتم بعنوان ساروی برای مسئولین و بخصوص نمایندگان فعلی و قدیمی ان متاسفم ... زارعی
دودانگه ساری 30 دي 1390
بادرود بر دکتر رنجبر وارزوی علو درجات برای برادر بزرگوارتان .تحلیل بسیار جالبی بود باید بپذیریم تا زمانی که استعدادهاوسرمایه های انسانی شهرستان پهناور ساری درمدیریت ارشد استانی جایی ندارند برای ساری همین کاسه وهمین اش است ببینید حوزه عمرانی استانداری مازندران که متولی اصلی عمران وابادی وپیگیر مصوبات استانی وملی برای مرکز استان هست وباید باشدایا در30سال اخیر این سکان به یک ساروی سپرده شده است؟؟اشکال کار سارویان درکجاست ایا فقط بالابی بازی بایددوستان درمدیریت ارشد استانی جابجا شوندبایک امارگیری ساده مشخص میشودکه کمترین سهم برای مرکز استان (ساری)که هم پایگاه سیاسی استان هست هم پهناورترین وپرجمعیت ترین شهر وشهرستان استان است.الان معاونت عمرانی استاندار بیش از5سال دراستانداری مشغول است ازاوتشکر میکنم ولی ایا وقت ان نرسیده که یک ساروی در طی 30سال اخیر معاونت عمرانی استاندار شود؟؟؟واما درمورد پادگان یک معادله ساده چندمجهولی است که اتفاقا جواب این معادله نیز معلوم است مجوزبرای ساخت وساز توسط شهردار وشورا ی شهرواحیانا کسب مجوزتغییرکاربری مسکن وشهرسازی ودفتر فنی استانداری شریکان این معامله(جوابهای این معادله)میباشند .دکتر رنجبر به اتفاق دکتر اسلامی برنامه ریزی کنیدتا درنمازجمعه خدمت ایت الله طبرسی برسیم تا نادوستان ساروی تیشه به ریشه شهر همیشه بهارنارنج ساری نزنندلطفا زمان را اطلاع رسانی کنید ببینید که چند صد هزار نفر برای حفظ حرمت ساری خواهند امد
نا شناس 30 دي 1390
ممنون آقای رنجبر که در مورد ساری می نویسی
مخاطب 30 دي 1390
اما انصافا برج ساعت ساری خیلی زیباست. قدرشو خیلی بدونید.
saeed 30 دي 1390
ده هكتار زمين با ارزش تر از طلا همش بشه موزه؟؟!!
پس اقلان يه سوپر ماركت ريز داشته باشه بالاخره آبي نوشابه اي چيزي!
دكتر ميشه يه دونه مركز تجاري معروف تهران تبريز مشهد اصفهان ... رو نام ببريد كه خارج از محيط شهري باشه!
من به عنوان يك دانشجوي مهندسي صنايع معتقدم ده هكتار اونقدر بزرگ هست كه هم موزه بزرگ داشته باشه هم انواع مراكز فرهنگي مثل نمايشگاه و فروشگاه صنايع دستي انواع رستوران هاي سنتي و مدرن دركنار مراكز تجاري و البته يك پاركينگ طبقاتي كارا!
نا شناس 30 دي 1390
Hآقای رنجبر از احتمام وتوجه شما به شهرستان ساری کمال تشکر را داریم مسولین در این شهر طالب قدرتند نه خدمت؟//
نا شناس 30 دي 1390
ساری خیلی تنهاست، تا می خواهند برای ساری کاری بکنند، زبان همه به اعتراض باز می شود که مازندران فقط ساری نیست و حالا هم که ساری نیاز به حمایت استانی دارد؛ هیچ مسئول ساروی در مدیریت استانی نداریم، نه استانداری یک ساروی دارد و نه سازمان گردشگری! ساری غریب است و نمایندگان ما آنچنان قوی نیستند که بتوانند حق ساری را بستانند و یا کار بزرگی برای ساری انجام دهند! آقای رنجبر هم آب در هاون می کوبد، این آقایان گوش بدهکاری برای ساری ندارند!خلیلی
نا شناس 30 دي 1390
واقعا دست مریزاد که حق مطلب رو بیان کردید.ترافیک ساری در آستانه انفجار قرار داره و با این کار حضرات منفعت طلب دیگه هیچ اثری از ساری نمیمونه.متاسفانه به نظرم تنها استانی هستیم که مرکز اون دارای یک طرح جامع و تفضیلی نیست و اکثر تصمیمات بر اساس باند بازی اتخاذ میشه.(شهروندی از قائم شهر)
نا شناس 1 بهمن 1390
هیچ کس دیگه اصیل نیست فقط از دید شما ساروی هایی که مد نظر شما هستند و حتما کسانی که فقط هم در شهر ساری زندگی میکنند ، اصیل هم هستند ؟

خدا می فرماید هیچ کس برتر از دیگری نیست .

رنگ و نژاد برتر نیست . پس به خدا و قران عمل کن!

مازندران عضو ایران نیست و ایران چسبیده به ساری هستند ؟


نا شناس 1 بهمن 1390
از نظر من غیر ساروی بودن مسئولین استانی مهم نیست، بلکه مهم این است که آنها اولویت مرکز استان را از یاد نبرند! متاسفانه آقایان تا مسئولیت نگرفتند، از ساری و مرکز استان دفاع می کنند، اما همینکه ابلاغ ها دریافت شد، فیل شان یاد هندوستان می کند و نیات پنهان خود را رو می کنند!آملی و بابلی و قائم شهری و سوادکوهی بهشهری و غیره همه باید بدانند که ساری فقط مال سارویها نیست، بلکه ساری متعلق به همه مازندرانی هاست!
نا شناس 1 بهمن 1390
حکایت مورچه و کله پاچه است ! اگه شهر شما در حد و اندازه اصفهان و مشهد و تهران و ... بود که خدا رو بنده نبودید . ساری هم یه شهره مثل بقیه شهرهای مازندران . راستی ساروی ها اگه نابغه نداشتند چکار میکردند ...!
نا شناس 1 بهمن 1390
باور بفرمایید اگر یه همچین مکانی در بابـل وجود داشت و با توجه به قدرت و نفوذ سیاسی بابلی ها 100 در 100 این مکان به مکانی تفریحی ، رفاحی و تورسیتی در مرکز شهر بابـل تبدیل میشد . یه جایی مانند گلستان ( پارک نوشیروانی ) و جاهای دیگری که در بابـل وجود دارد .

متاسفانه ساری با توجه به نداشتن مدیریت قوی و لابی کردن بعضی ها از عقب ماندگی و کمبودهای بسیاری رنج میبرد .

مسئولین شما بیایید خیابان ها و کوچه های خندق گونه ساری را درست کنید که دیگران وارد ساری میشوند به ریش ما نخندند ، بوستان و گلستان و موزه پیشکش همه شما

آخه چرا باید اوضاع و احوال مرکز استان اینگونه باشد ؟

یعنی انقدر ما بدبخت هستیم که برداشتن 4 تا دونه اسب شده بود مشکل اول و آخر ما طی چندین ماه !

یعنی مرکز یه استان باید چندین ماه مشکلش اسب باشد ؟ کدام مرکز استان را سراغ دارید که اینگونه باشد؟ اگر یکدونه نام برده ایید حق با شماست . نمو نه اش همین استان های همسایه ، گرگان و رشت را نگاهی کنید تا متوجه عقب ماندگی ساری شوید . تمام دلخوشیمان به یدونه روگذر میدان خزر میباشد که اون هم بعد از بابـل و زدن دو روگذر در سطح شهرشون ما تازه به فکر افتادیم که مرکز استان باید روگذر داشته باشد . مطمئن باشید انتقال پادگان به هیچ عنوان عملی نخواهد شد ، مانند نمایشگاه بین المللی و فر.دگاه که از ساری خارج شده است آنهم سر جایش میماند و تکان نمیخورد . هستیم و میبینیم....
بابل شهرمن مامطیر افتخارمن 1 بهمن 1390
آقا بابل ما هم بدبخت هست، چرا فکر می کنید تمام این آتیش ها از گور بابلی ها بلند می شه بخدا پشم و پیله ما هم ریخته، گذشت آن زمانی که همه می گفتند بابلی ها چنین ند بیایید در شهر ماببینید به ضرب و زور یکدونه پارک نوشیروانی ساختند یا یک ترمینال نیم بند اون هم با کمک مهندس هاشمی یا 2تا پل با کمک مهندس شفقت فکر می کنید دیگه بابل چی داره؟ اگه یه سر دوستان تشریف بیارند بابل و خیابونا و محلات مارو ببینند دیگه نمی گن ساری مشکل داره اگه گذرتون به بابل خورده باشه و ورودی ها ی مارو ببینید چی فکر می کنید؟ انگار نه انگار به یک شهر وارد شدید شهرداری ما هم که فقط دنبال روکاریه اون هم از تابلوهای شهر ما که آبروی ما بابلی ها رو برده مامطیروبارفروش ما حالا به چه روزی افتاده، دوستان هم به جای جاروجنجال با هم استانی ها بیایند یه فکری برای شهر بکنند تا یه خاکی تو سرمون بریزیم حالا هم استانی ها وضع مارو می دونند اگه مهمونها از استانهای دیگه بیان چه فکری می کنند چرا یک نماد برای بابل نداریم تا ما هم نشون بدیم بابل هم قدمتی داشته چرا کارفرهنگی در بابل ما نمی شه چرا همش باید به یه دونه دانشگاه افتخار کنیم مگه شهرهای دیگه دانشگاههای به مراتب بزرگتر و بهتر از نوشیروانی ندارند؟ خیابونهای ما چرا تنگ و باریک و ناهمواره؟ چرا ما باید حتی همتراز آمل نباشیم؟ بودجه شهرداری آمل دوبرابر شهرداری بابل هست و شهرداری قائمشهر هم بودجه ای برابر با بابل داره، الان تو قائمشهر دارن زیرگذر ومجتمع می زنند که عمرا شهرداری فقیر بابل تا ده بیست سال دیگه بتونه همچین کاری کنه (حالا به آمل و ساری کاری ندارم) خدا پدر هاشمی رو بیامرزه اگه بره ما بابلی ها باید چه خاکی توسرمون بریزیم، نریمان برامون چی کار کرد ؟ هی وعده داد حالا که رفت داره ادعا می کنه، انشاالله انتخابات نزدیکه و مردم مومن بابل پای صندوقها ی رای میرن و نماینده هایی درخور خدمت انتخاب میکنند (احتمالا گزینه .... می تونه راهگشای ما باشه واسه دور شدن شهر بابل از این همه عقب موندگی ... یا علی مددی
دودانگه ساری 1 بهمن 1390
اصلا هدف از خارج کردن پادگان ازساری چه بودپر شدن جیب بعضی ها یا ایجادفضای تنفس با ایجاد پارک مرکزی ومرکزفرهنگی برای شهر ساری؟ازصداوسیما درخواست مناظره شورای شهر وشهردار وکسانی که احیانا پای این مجوزات ساخت وساز غیر فرهنگی در محل پادگان راامضانمودندبا دکتر اسلامی ودکتر رنجبر و منتخبی از مردم ساری واگر سعادت باشد اینجانب ترتیب دهندتاذهن مردم نسبت به این جفای تاریخی درحق مردم ساری مشخص شود .ضمنا چرا به غیراز دکتر اسلامی ودکتررنجبر دیگر مسولان ساروی ومازندرانی برای جلوگیری ازاین جنایت پاپیش نمیگذارند؟ البته جواب معلوم است یا خودشان ذینفع هستند یا خوابند یا خودرا به خواب زدند یا خود شریک سرمایه گذاری در انجا هستند و.... راستی نمایندگان فعلی ساری چرا مهرسکوت برلب نهادند فکر میکنم انها تنهاچیزی که به ان فکر نمیکنند ساری است.باتقدیر فراوان از استعدادهای ناب ساری جناب دکتر اسلامی وجناب دکتر رنجبر ---اردتمند دودانگه ساری
طباطبائی 2 بهمن 1390
ازخیلی سالها قبل حرف اززندان میزدید،چه کرده اید؟؟؟؟؟ زندان شهرساری درگرانترین منطقه شهرمیباشدوهنوز این مسئولین نتوانستند قولهائی که 10 سال پیش به مردم دادند راعملی کنند.داستان پادگان هم مثل زندان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
rohan 7 خرداد 1391
هويت شهري ساري=؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.